5 fogyókúrás tévhit!

Vannak olyan diétás aranyszabályok, amelyek a fogyókúrázók között terjednek szájról szájra, de valahol a kommunikációs csatornán elvész egy részinfromáció. Emiatt nem mindenki diétája vezethet sikerre. Mi most az 5 leggyakrabban elhangzott állítást korrigáljuk.

dieta-gv

1./ A tészta és a kenyér hízlal!kenyerbelso

Ez többnyire csak a fehér lisztből készült termékekre igaz, mivel ennek hatására a vércukorszint hirtelen megemelkedik, majd visszazuhan, amire szervezetünk éhségérzettel válaszol. A teljeskiőrlésű lisztből készült termékek esetén a vér cukorszintje sokkal egyenletesebb marad, így hosszabb ideig érzünk teltségérzetet.

2./ A lightos termékeket nyugodtan fogyaszthatjuk a diéta alatt!

Ha egy terméken ez afelirat szerepel, akkor az sokkal energiaszegényebb, mint anem lightos változata. Kevesebb a zsír, vagy a cukor, vagy a szénhidráttartalma. De olykor az is előfordul, hogy nem édesítőszerrel, hanem cukorral ízesítenek egy lightos terméket, sőt a gyümölcsleveknék a termékben levő gyümöcscukortartalommal is számolni kell. Ezért nem minden lightos termék illeszthető be a diétás étrendbe!

3./ No édesség!

Alapvető nézet az, hogy aki fogyókúrázik az ne egyen édességet. Az édes íz, azonban nélkülözhetetlen mindenki számára, ezért még a legszigroúbb diétát is sikeresebben tudjuk betartani, ha olykor kiegészítjük valamilyen édességgel. Készíts kölespudingot, vagy túrós, joghurtos desszertet édesítőszerrel, vagy agave sziruppal, gyümölcsökkel, fahéjjal.

4./ A gyümölcslevek nem hízlalnak.

Mégigaz is lehet. A frissen facsart alma, gréfrút, vagy narancs lgyumile-gvevéből többb liternyi mennyiséget kellene meginni ahhoz, hogy a szervezet 1500-1800 kcal szükségletét biztosítsük a diéta alatt. Ugyanakkor viszont a gyümölcslevek, magas savtartalmuk miatt nem okoznak telítettséget, emiatt folyton éhesek lennén.

A túlzott mennyiségű gyümölcslé-fogyasztás helyett inkább illesszünk be a diétába könnyű zöldségleveseket!

5./ Ha kihagyjuk a vacsorát gyorsabban fogyunk!

Napi 3, vagy 5 étkezés még a diétázó számárais szükséges. Ezzelmegelőzhető a farkaséhség és az anyagcsereszint egyenletes működése. Ezért fontos, hogy diéta alatt is vacsorzzunk valami könnyűt, esetleg salátát önmagában, vagy hússal, hallal.

Figyeljün arra oda, hogy ne legyen magas az étel kalória, zsír és/vagy szénhidrát tartalma!

Categories: GasztroJegyzet

Tags: ,