Borexpo a magyar borok népszerűsítésére

Budapest, 2014.06.17. – Kezdeményezést indít a Lidl Magyarország a magyar borok hazai és nemzetközi népszerűsítésére. A kezdeményezés első lépésként a LIDL WINE EXPO 2014 HUNGARY nevű rendezvényen 7 magyar borrégió 130 borászatának 594 féle borát mutatja be az áruházlánc három európai ország Lidl képviselőinek azzal a céllal, hogy minél több hazai bor váljon elérhetővé a külföldi Lidl áruházaik polcain.

Lidl Borexpo

Lidl Borexpo

Újabb lépést tesz a Lidl Magyarország afelé, hogy népszerűsítse a magyar termékeket itthon és külföldön is, ezúttal a magyar borokra helyezik a hangsúlyt. A kezdeményezés egy nagyszabású borexpo-val indul, ahol Csehország, Lengyelország és Szlovákia Lidl képviselői 7 magyar borrégió 130 borászatának 594 féle borát ismerhetik meg, és választhatják ki azokat, melyeket elérhetővé tesznek saját áruházaikban.

„A magyar export továbbnövelésének kulcsa az élelmiszer- és borexportunk növekedése. Kettős célunk van, az Európai Unióba irányuló borexportunk minőségi, valamint a keleti exportunk mennyiségi növelése” – mondta Szijjártó Péter, kijelölt külgazdasági- és külügyminiszter-helyettes a rendezvény sajtótájékoztatóján.

A Lidl Magyarország az elmúlt években is jelentős volumenben forgalmazott magyar borokat itthon és külföldön is. A 2013-as évben a Magyarországon csaknem 6 millió palack magyar bort értékesített az áruházlánc, és több mint egymilliárd  forint értékben exportált hazai borokat, 7 európai országba.

„Kezdeményezésünkkel az a célunk, hogy minél szélesebb körben jussanak akár magyar családi pincészetek is export lehetőséghez a Lidl hálózaton keresztül, és mindemellett a hazai áruházainkban is minél szélesebb magyar bor kínálatot tegyünk elérhetővé” – mondta Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke. „A mai rendezvény csak a kezdet, tervünk, hogy a szomszédos országokat követően, a későbbiekben további európai országok is megbízható és növekvő piacot jelentsenek majd a hazai boroknak” – tette hozzá.

A magyar termékek népszerűsítése és az export növelésére irányuló aktivitások mindig is fontos szempontot képviseltek a Lidl Magyarország életében. A 2013-ban indított Lidl a magyar beszállítókért programmal az áruházlánc azt a célt tűzte ki maga elé, hogy növelje szortimentjében a magyar termékek arányát, támogassa a magyar termelőket a hazai és nemzetközi jelenlét erősítésében egyaránt, ezáltal a magyar gazdaság fejlődését és versenyképességét.

A mostani kezdeményezés a programba illeszkedően egy széles összefogás eredményeként a magyar borokra helyezi a hangsúlyt, a rendezvényen részt vevő országok – Csehország, Lengyelország és Szlovákia – széles felvevőpiacot jelenthetnek a magyar boroknak, hiszen összesen csaknem 900 Lidl áruház polcaira kerülhetnek ki ezek a termékek.