Csökkentsd a testsúlyodat japán diétával

 

japan-gv

Az ázsiai konyha meglehetősen népszerű, bárhol is járunk a nagyvilágba. Az ázsiai nők pedig köztudottan karcsúak, kevés közöttük az, aki túlsúlyos. Vajon mi lehet a titkuk? Az életmód? A táplálkozási szokások? Miért ne használhatnánk fel fogyókúránkban ennek az egzotikus kultúrának a szokásait és az ízvilágát? Lessük el a japán, a kínai és a thai nők karcsúságának titkait!

Heti -1 kg fogyás az ázsiai étrenddel

Az ázsiai konyha jellegzetetessége a tradícionális nyersanyagok használatában és az elkészült ételek eredetiségében rejlik. Ez nem csak egy diéta, hanem életmód is, amely annyi ideig alkalmazható, amíg el nem érjük a kitűzött, vagy áhított ideális testsúlyt. Ehhez mindössze figyelembe kell venni az adott népek különleges étkezési szokásait és betartani a hozzá tartozó alapszabályokat.

A Japán-diéta

Jellemzője:

A japán konyha jellemzője, hogy az fogyasztásra kerülő ételek többsége tengeri eredetű, vagyis rákok, halak, polipok, kagylók, különböző tengeri moszatok, algák kerülnek az asztalra. Ezeket többnyire nyersen, vagy párolva-elkészítve fogyasztják. Az ételeket több kisebb adagokban tálalják, így előfordul, hogy egy étkezésen belül 8-10 fogás közül lehet válogatni. Nem jellemző rá viszont az erőteljes fűszerezés (vagyis a teríték inkább a szemnek kedvez és nem a szájnak), és többnyire csak a főzés vége felé keverik bele az ételbe a fűszereket, hogy az azokban levő illóolaj jobban megmaradjon.


Hogyan alkalmazzuk?

  • Változatos ételek a különböző gabonafélékből! Kóstoljuk meg a rizslisztből, vagy a hajdinalisztből készült tésztaféléket (soba-tészta), készítsünk könnyű süteményt tápiókalisztből, rizslisztből. Az édes ízesítést cukor vagy méz helyett barna rizs sziruppal, és árpa sziruppal pótoljuk.
  • Szója-kultusz! A sót cseréljük le japán szójaszósszra (pl. Kikkoman, vagy Terriyaki). Az ételt szójaliszttel sűrítsük, salátát szórjuk meg szójababcsírával, és marinált tofuval.
  • Legyen több hal az étrendben! Lazac, makréla, tonhal, márna, pisztráng, mind meglehetősen gazdagok a jótékony Omega-3-zsírsavakban és itthon is kaphatók.
  • Barátkozzunk meg a tengeri moszatokkal, algákkal! Ezekhez ár itthon is könnyű hozzájutni szárítva, por vagy paszta formájában nagyobb bio boltokban. Legismertebbek a nori, a kombu, az arame, vagy a wakame stb. Kezdetben, hogy az ízét szokjuk, fokozatosan vezessük be az étrendbe; salátára, levesbe, különböző tésztafélékre szórva.
  • Mondjunk búcsút a cukrozott üdítőknek! Igyál helyettük ásványvizet, zöldteát (shincha, matcha), árpateát (mugicha), vagy kombu-teát.

Alapszabály:

  • A nélkülözhetetlen reggeli: Japánban a nap legfontosabb étkezése a reggeli, ami tradicionálisan zöldségekből készült miszo levesből áll.(Instant változata, illetve paszta-sűrítménye itthon is kapható). Ezt gyakran egészítik ki valamilyen savanyúsággal, párolt rizzsel vagy tojásrántottával.
  • Apró fogások: A japán adagok eredendően kicsik, szinte falatokra vannak lebontva. Szedj mindig kevesebbet a tányérodra, mint ahogy azt első ránézésre szeretnéd. Így nem eszed túl magad.
  • Főzzünk kevesebb zsiradékkal! Lehetőleg gőzön párolva, vagy grillezve készítsük ételeinket. Így vitamintartalmuk is jobban megmarad.
  • Búcsú a kenyértől! Egy japán ember nem sok kenyeret eszik, viszont annál több és változatos formában elkészített rizsadagokat.

japan2-gv

Egy napos mintaétrend a Japán-diétához

Reggeli: miszó-leves, vagy édes szusi omlett 2 tojásból,

zöld tea.

Tízórai: idény gyümölcs.

Ebéd: Csirkés rizottó japán stílusban

(A kockára vágott tenyérnyi méretű csirkemell-filét és a felszeletelt gombát locsold meg egy kevés saké-val (vagy sherryvel, rizsborral) és szójaszósszal, pácold egy ideig, majd kevés vajon pirítsd meg, adj hozzá 15 dkg rizst és öntsd fel zöldségalaplével. Hagyd elpárologni és főzd készre.)

Uzsonna: idény gyümölcs

Vacsora: Hideg soba-saláta (8 dkg hajdinalisztből készült tészta, szójaszósz (5 kiskanál), méz (2 kiskanál) és szezámolaj (1 kiskanál) keverékével készült öntettel. Szórd meg egy kanálnyi lenmaggal, vagy szezámmaggal.).

-de-