Együk egészségesre magunkat!

Kutatások igazolták, hogy néhány zöldség gyógyító erővel rendelkezik; a brokkoli véd a daganatoktól, a fokhagyma csökkenti az infarktus kockázatát, a spenót enyhíti az izomgörcsöket.

Naponta 5 adag!

Olyan zöldségeket vásároljunk, amiből naponta nagyobb mennyiséget is meg bírunk enni. Kis mennyiségként, az ételeket éppenhogy csak fűszerezve, sajnos nincs gyógyító hatásuk.

50 % nyersen!

Amerika ajánlás szerint a napi 5 adag zöldség felét nyersen kellene

elfogyasztanunk. Lehetőleg saját országunk szezonális zöldségeiből válasszunk, mert azokat a rövid szállítási idő miatt, már éretten tudják leszedni, így tele vannak vitaminokkal!

Top 6

  • Brokkoli: Rákellenes zöldség. Már 200 g belőle fedezi a napi C-vitamin szükségletet. A benne lévő mustárolajok védenek a kórokozókkal szemben.
  • Fokhagyma: Immunerősítő, védelmet nyút a gombás fertőzések ellen is. Illóolaja serkenti az izomműködést és oldja az alhasi görcsöket.

spenot

  • Hónapos retek: A retekben található mustárolajok megelőző hatásúak. Illóolajai serkentik az epeműködést és megkönnyítik az emésztési folyamatokat.
  • Petrezselyem: 3 csokor belle 170 mg C-vitamint tartalmaz. Magas vastartalma miatt rendszeres fogyasztásával megelzhet lenne a vérszegénység.
  • Káposzta: Negyed fej belőle már fedezi a a napi C-vitamin szükségletet. Rostanyagai szabályozzák az emésztést és serkentik a bélműködést.
  • Spenót: 200 g spenót fedezi a napi káliumszükséglet ötödét. A benne levő béta-karotin és E-vitamin szabadgyökfogók, megelőzik a sejtkárosodást.