És a te gyereked reggelizett már ma?

A nap legfontosabb étkezése a reggeli lenne, amit a napindító rohanásban gyerekek és felnőttek többsége egyaránt elhanyagol, pedig ennek az étkezésnek kellene kitenni a napi energiabevitel 20 százalékát! Vércukorszint leesése, ájulás, rossz közérzet, rossz teljesítmény, agresszivitás és a gyerekkori elhízás veszélye is fennállhat, ha kihagyjuk a nap legfontosabb étkezését!

Reggelizni kötelező
Az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet 2010-es Startolj reggelivel! iskolareggeli-programjának keretében végzett felmérés szerint a magyar gyermekek 45 százaléka nem reggelizik, vagyis reggeli nélkül érkezik az meg az óvodába , iskolába. Sokszor csak az első óra utáni szünetben van arra lehetőség, hogy az iskola napirendjéhez igazodva sietősen megreggelizzen. ( Az pedig egy másik téma lehetne, hogy az iskolai-óvodai reggelik mennyire felelnek meg az egészséges követelményeknek!) Az otthoni reggelizés megtartása tehát elengedhetetlen ahhoz, hogy a délelőtti tanórákon szellemileg a legjobb formáját nyújthassa a gyerek és figyelni is tudjon.

Miből is álljon egy teljes értékű, egészséges reggeli?  
Tartalmazzon teljes kiőrlésű gabonát, tejet (vagy  tejterméket) zöldséget és gyümölcsöt. Változatos zöldség, illetve gyümölcsfogyasztással könnyebben lehet bevinni a szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat a fejlődő szervezetbe. A  kalcium –ami nélkülözhetetlen a fejlődő csontozatnak – legjobb forrásai a tej és a tejtermékek; válogassunk a különböző  sajtok, joghurt, kefir, sajtkrém és túrókészítmény közül.

Minta reggelik: 

  •  2 dl 100%-os narancslé, 1 szelet rozskenyér, körözöttel megkenve, egy közepes paprika, salátalevél vagy
  • 2 dl tej, teljeskiőrlésű zsemle, májkrém (vagy alacsony zsír és sótartalmú felvágott), paradicsom, vagy
  • egy pohár natur joghurt zabpehellyel, aszalt gyümölccsel, zöld tea cukor nélkül