Ha így táplálkozol, megelőzhető a baj!

  Egy – az időjáráshoz képest – lengébb öltözet következménye hamar megmutatkozik; kellemetlen felfázás, amely krónikus hólyaghuruttá is továbbfejlődhet. Hogyan előzhetjük meg ez a problémát? A jól összeállított táplálkozás ebben is segítséget ad!

A tünetek a felfázás súlyosságától függően különbözőek lehetnek; legjellemzőbb az alhasi fájdalom, a gyakori vizeletürítés, szinte folyamatos inger és olykor fájdalmas vizelés.
A gyógyulást elősegíti a bő folyadékbevitel,  mert a nagy mennyiségű folyadék átmossa a hugyúti szerveket, ezzel felgyorsítja a betegség lefolyását.

Ha így táplálkozol, megelőzhető a baj!

  • Amerikai szakértők szerint a zöld tea hatóanyaga jótékonyan befolyásolja a hólyaghurut gyógyulását. Iktassunk be legalább, napi 2 csészével belőle.
  • Az immunrendszert lapacho teával, vagy echinacea cseppek rendszeres szedésével erősíthetjük.
  • A napi 2,5 liter ásványvizet, áfonyalével is egészítsük ki.
  • Kerüljük az erősebb fűszereket, és a magas – főleg tésztából, édességből származó szénhidrátbevitelt!
  • Naponta fogyasszunk el 2-3 gerezd fokhagymát, ez az egyik legjobb antibakteriális, fertőtlenítő növény.
  • Iktassunk be zöldségeket; cékla, zeller, sárgarépa, jégcsap-, vagy fekete retek, sárgarépa rendkívül hasznosak. A retek- illetve hagymacsíra saláta.

Természetesen krónikus gyulladás esetén a házipatika már nem elégséges, fel kell keresni a háziorvost.