Indítsd a tavaszt makrobiotikus étrenddel!

Ha van úgynevezett „jó időszak” áttérni a makrobiotikus étrendre, akkor a tavasz az!
Télen a főzés során több olajat használunk, zsírban gazdag ételeket eszünk, fuszernovgazdagon fűszerezünk a melegítő hatás és a megnövekedett energiaszükségünk miatt, amelyek az állati eredetű élelmiszerekkel együtt felhalmozódnak szervezetünkbe.
A makrobiotikus étrendbe tavasszal előkerülnek a könnyedebb főzési eljárások, a vadon növő fűfélék (csalán, pitypang, medvehagyma), amelyek segítik a szervezet tisztulását, méregtelenítését.
Az enyhe, zsenge, szezonális zöldséges ételek segítenek harmonizálni a tavasz feltörekvő, kitörő energiáit.

Tisztító hatású makrobiotikus élelmiszerek:

Gyöngy árpa
Barna rizs
Rostban gazdag zöldségek: káposzta, póréhagyma, brokkoli,
Nyers saláták: reszelt sárgarépából, jégcsapretekből, káposztából
Préselt saláták káposztából, répával, retekfélékkel és uborkával
Retekfélék beiktatása minél több alkalommal!

Ezek mind tisztítják az állati eredetű étkezések lerakódásait, olajat, zsírokat a testből!

Mintaétrend tavaszra:

Reggeli: barna rizs csírákkal, pirított szezámmaggal szórva. Pirított árpa tea: száraz serpenyőben megpirítunk egy bögre árpát. Ebből 2 kanálnyit összefőzünk egy liter vízzel.

Ebéd, vacsora: Zöldséges leves tofu kockákkal
Barna rizs csalánnal (vagy medvehagymával, esetleg újfokhagyma szárával). Zöldséges lencseragú, citromos reteksavanyúval..

Desszert: gyümölcspuding

 

Kiadvány-ajánló:

Ha szeretnél többet tudni a tavaszi makrobiotikus étrendről, olvasd el a Makrobiotika Intézet kiadványát a tavaszi megújulást segítő tisztító és tápláló étrendjéről receptekkel,120 oldalon. 2.800 Ft, Tavaszi makrobiotikus ételek címmel.

-de-