Kókuszt az étrendünkbe!

Bátran együnk kókuszt!

A trópusokon élő népek táplálkozása bőségesen tartalmaz kókuszzsírt, még is ritkán betegednek meg és kevés közöttük a túlsúlyos ember. Étrendjük elkészítése során mindennapos a kókusztermékek és a – gyakran sajátkezűleg készített – kókuszolaj felhasználása is.

A kókusztejben, kókuszolajban készült ételek hatására erősödik az immunrendszer, megvédi szervezetünket a daganatos megbetegedésektől, egyensúlyba hozza a vércukor-szintet, elégeti a zsírt, és ezzel elősegíti a fogyást.  Általában fogyaszthatják ételallergiások is, és megnövekedik tőle energiánk!

Karcsúsodjunk kókusszal? kokusz1

A kókuszdiéta részletes kidolgozása két táplálkozáskutató tudós és biokémikus nevéhez fűződik, akik többek között a szívbetegségek megelőzésében, vagy a szójabab egészségünkre gyakorolt hatásában is folytattak tanulmányokat.

Két táplálkozáskutató Dr. Mary Enig és Sally Fallon a szívbetegségek megelőzésében folytattak tanulmányokat, közben kidolgozták a kókuszdiéta alapjait.

Elméletük lényege,  hogy a kókuszban található olaj – bár az több, mint 90 %-ban telített zsírsavakat tartalmaz -, speciális összetételénél fogva mégis felgyorsítja az anyagcserét és serkenti az emésztést. Megfelelő ételekkel kombinálva ( párolt hallal, nyers gyümölcsökkel, zöldséggel) esetleg enyhén párolva jobban megdolgoztatja a gyomor és a tápanyagok is gyorsabban fel szívódnak szervezetünkben. Ehhez azonban kiegészítésképpen 2-3 evőkanál kókuszolajat kell elfogyasztani naponta.

A diéta ajánlott időtartalma: 4 hét. Ez alatt kb. – 5 kg súlyveszteség várható.

-Dalma-