Napi 5-ször kellene?

zoldsegpite3

Az amerikai táplálkozástudományi szakértők álláspontja alapján, naponta ötször kellene zöldséget illetve gyümölcsöt enni. És ha lehet, akkor ötfélét.

Már napi fél kiló zöldség és gyümölcs rendszeres fogyasztása csökkenti számos betegség kockázatát és erősíti immunrendszerünket. Ezzel az étrenddel rengeteg vitaminhoz, ásványi anyaghoz, nyomelemhez tud hozzájutni a szervezet.  A zöldségekben, gyümölcsökben levő magas rosttartalom szinte ki súrolja az emésztőrendszert.

Hogyan iktassuk be az étrendünkbe?

Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég ha a reggeli szendvics mellé halmozunk egy maroknyi friss csírát, vagy felkarikázunk uborkát, 2 szem paradicsomot. A tojásrántottába belesüthetünk néhány fej gombát, paprikát, spenótot stb.

Az ebéd és vacsora melleti köret lehet zöldsaláta  és párolt zöldség, desszertnek meg egy-egy darab gyümölcs. Rágcsálnivalónak valamilyen gyümölcs csipsz (alma, banán, ananász stb), és  zöldségdarabok.

Lehetőleg szezonális zöldséget, gyümölcsöt válasszunk, mert nem csak, hogy ilyenkor olcsóbbak, hanem mert akkor a legízletesebbek, legfinomabbak, amikor éppen szezonjuk van.

-GV-

Categories: Egészség