Stresszmentesítő karácsonyi ételek!

Nem véletlen, hogy a szorgos háziasszonyok, már évtizedek óta, hasznos időbeosztással töltik el az adventi időszak 4 hetét. Hétről hétre haladva, elkészül a mézeskalács, jönnek az aprósütik, a töltött káposzta, kocsonya, megsül a kalács, majd a 4 illetve 6 lapos sütemények.
Ezzel az időbeosztással elkerülhető a karácsony esti összeroppanás, fizikai kimerültség. Lassítunk a tempón, több figyelmet fordítunk magunkra, családunkra és azokra, akikkel év közben kevesebbet lehetünk együtt.

A nyugalmas légkört a karácsonyteríték is elősegíti. Hogyan?


  • Fahéj, szegfűszeg illata lengi be a lakást, ami fertőtlenít, nyugtat  és mezfokozza a gyomornedv-kiválasztást.
  • A méz hurut oldó, antibakteriális hatású édesítő, ami serkenti az agyban az endorfinok termelését.
  • A mazsola normalizálja a szívritmust és segíti a salakanyagok kiürítését, ásványi anyagokban gazdag.
  • A dió káliumban, foszforban gazdag, remek B-vitamin és E-vitamin forrás.
  • A könnyen emészthető halfélék omega-3 zsírban gazdagok, védik, szabályozzák a koleszterinszintet, teljes értékű tápanyagforrásunk.

GV