Vállj karcsúvá tavaszra a Dukan-diétával!

Vajon mi lehet a francia nők törékenységének, vagy Kate Middleton karcsúságának titka? A csinos hercegnő a mostanában egyre népszerűbb Dukan-diétával fogyott az esküvőjére olyan lélegzetelállítóan karcsúra. A sztárfogyókúrát a francia Pierre Dukan fejlesztette ki és nem csak Európában van nagy sikere, hanem olyan hírességek körében is, mint Jennifer Lopez, Gisele Bündchen vagy Nicole Kidman.

Pierre Dukan táplálkozástudományi szakember 30 éves kutatási tapasztalatait foglalta össze módszerében. Ebben a fehérjeorientált diétában nem kell éhezni, vagy az adagokat méricskélni. A diéta négy különböző szakaszból épül fel, az első napokban csak fehérjék fogyaszthatók, így hamar beindul a fogyás. Az egyes szakaszok időtartama attól függ, hogy összesen hány kilótól szeretnénk megszabadulni. Az első három szakaszban nem használhatunk vajat, margarint, olajat, ehhez alkalmazkodva a halakat, húsokat sütőzacskóban, alufóliába csomagolva vagy grillezve ajánlott elkészíteni!

1.szakasz: Csak fehérje!

Ebben a szakaszban kizárólag csak fehérjét szabad enni, vagyis halat, csirkét, pulykát, marhahúst, sertést, tengeri tej herkentyűket,és zsírszegény tejtermékeket. Ezekből a nap bármely időszakában, tetszőleges mennyiségben fogyaszthatunk.

Meddig tartson? Ha összesen 5 kiló fogyást tervezel, akkor az 1. szakaszt 2 napig kell betartani. Ha viszont 10 kiló súlyfelesleg van rajtad, akkor ez a szakasz 3 napig tartson!

2. szakasz: Beindul a fogyás; zöldség és fehérje!

Ebben a periódusban a fehérjetartalmú ételek mellé már fogyaszthatunk bizonyos zöldségféleségek is; grillezett zöldségeket, friss, nyári salátákat. Fogyasztható a paradicsom, az uborka, paprika, salátafélék, répa, póréhagyma, káposztafélék, gomba, spenót, brokkoli, zeller, cukkini vagy padlizsán.fetaespenot
A zöldésgek, saláták öntete sovány joghurtból, vagy citromléből állhat.

Meddig tartson? Ezt az étrendet egészen addig kell tartani, amíg a kívánt testsúlyt el nem éred. Amikor ez bekövetkezik, jöhet a szinten tartó szakasz, vagyis az eddig kimaradt élelmiszerek folyamatos visszavezetése az étrendedbe. Hetente 1-1,5 kg leadására számíthatunk.

3. szakasz: Stabilizáció, vagyis szinten tartás

Hogy a jo-jo effektus ne következhessen be, bizonyos ételcsoportokat fokozatosan vezethetünk vissza étrendünkbe. Ebben a szakaszban naponta egyszer ehetünk gyümölcsöt (kivételt a banán, a szőlő, a cseresznye és a meggy), reggelente egy-két szelet teljes kiőrlésű kenyeret, hetente kétszer tésztaféléket,burgonyát, rizst, vagy akár csokit  is.
Hetente egyszer tartsunk proteincsütörtököt (Dukan professzor ezt a napot javasolja), és csak fehéréket fogyasszunk.

Meddig tartson? Attól függ, hogy mennyit fogytunk; fél kiló mínuszonként 4 napig tartható. Vagyis 5 kiló súlycsökkenés esetén 40 napig.

4. szakasz: Tartsd meg az egyensúlyt!

Ebben a szakaszban lényegében már nincsenek korlátozások, szinte bármi fogyasztható. Továbbra is javasolt heti egyszer fehérjenap beiktatása.

Meddit tartson? Korlátozások már nincsenek, mivel a fehérjefogyasztás már nem nagy dózisú és a szénhidrátok is visszakerültek az étrendbe.

Mintaétrend fehérjenapokra

Reggeli: Kávé vagy tea (édesítőszerrel, esetleg tejjel), 2 dl zsírszegény joghurt vagy 200 g zsírszegény túró 1 szelet pulyka, vagy csirkesonkával vagy 1 főtt tojás.
Tízórai: 2 dl zsírszegény joghurt, vagy kefír, vagy 100 g zsírszegény túró.
Ebéd: grill csirke, vagy grillezett hal (pl. lazac) sajttal, juhsajttal befedve
Uzsonna: néhány szelet pulykasonka, sovány sajt, 1 főtt tojás
Vacsora: zsírszegény túrókrém, joghurttal, kefírrel, zöldfűszerekkel vagy grill csirke