Zabos reggeli, eperrel!

A zabkorpát keverhetjük kefirbe, joghurtba, müzlibe, és remek, változatos kásákat főzhetünk belőle. A megduzzadt zabkorpa jóllakottság érzetet kelti és már napi egy-két evőkanálnyi zabkorpával karban tarthatjuk koleszterinszintünket, vagy bélműködést.
A zab oldékony rostjai ugyanis tisztítják a beleket, miközben megakadályozzák, hogy a szükségtelen zsírok és szénhidrátok felszívódjanak.

Almás-epres zabkása

Hozzávalók 2 fő részére:

kasaeperrel

  • 5 evőkanál zabkorpa
  • 2,5-3 dl víz
  • 1 evőkanál darált dió
  • 1 alma
  • 3-4 szem eper
  • 1 evőkanál méz
  • juharszirup

Elkészítése:

Egy lábosba forrald fel a vizet, majd kanalazd bele a zabkorpát.

Annyi zabkorpát, tegyél bele,  amennyit a víz felvesz; egy bögre vízhez kb. 4-5 evőkanálnyi szükséges.
Sűrítsd össze, mint a tejbegrízt.
Szórd bele a darált diót és add hozzá a mézet.
Töltsd tálkákba, add hozzá a reszelt almát és néhány szelet epret.
Locsold meg juharsziruppal/vagy mézzel és hintsd meg fahéjjal.